Mouseviator Private Island scenérie pro Microsoft Flight Simulator

Pár slov úvodem

Zdravím,

Přemýšleli jste někdy, jaké by to bylo mít svůj soukromý ostrov s malým letištěm? No, pokud jste na tom jako já (a asi většina lidí), můžete to proměnit v realitu když se vám poštěstí pracovat asi tak dalších 2000 let. Ale naštěstí, v našich oblíbených leteckých simulátorech máme virtuální svět, kde náklady na práci, stavební materiály a v neposlední řadě, na ostrov samotný, jsou tak trochu zanedbatelné.

A tak jsem tu s mým freeware projektem scenérie – Mouseviator Private Island (soukromý ostrov). Jak již název napovídá, jedná se scenérii malého soukromého ostrova, který jsem si pro sebe vytvořil (a pro ostatní aby jej navštívili) pro Microsoft Flight Simulator. Tedy, úplně poprvé, před pár lety, jsem tuto scenérii udělal pro FSX a Prepar3D. Tohle je remake pro Microsoft Flight Simulator. Tak pokud máte zájem, navštivte tento festival vyhozených peněz (jak bych ostrov nazval, kdyby byl realizován ve skutečném světě ;)).

Něco nového?

20.4.2021 – Vydána verze 1.1! Jde jen o malý update. Opravuje problémy s terénem které věřím způsobil World Update 2 (USA) a přidává na ostrov spoustu nových objektů (Díky skvělým zdarma dostupným knihovnám objektů z webu https://flightsim.to). Můžete se podívat ne calý CHANGELOG, i když není o moc víc informativní než tenhle krátký text 🙂 Dokumentace byla také aktualizována, tak omrkněte aj tu.

Něco málo o strovu

Četli jste úvod? Skvěle. Ok, předhodím zde pár faktů o ostrovu. K vybudování Mouseviator Private Island jsem si vybral existující ostrov. V reálu se ostrov jmenuje Eliza Island a nachází se 8 mil jižně od Bellinghamu ve státě Washington. Ostrov má rozlohu cca 10 akrů. Je co by kamenem dohodil od Orcas Island, Friday Harbor, Whidbey Island a dalších krásných míst. V reálu je zde také soukromé letiště s ICAO identikátorem: WA93. Samozřejmě, jak jsem ostrov přetvořil na Mouseviator Private Island, upgradoval jsem ho k obrazu „boháče“. Ostrov samotný se od předchozí verze pro FSX/Prepar3D trochu liší… letiště má trochu jiné uspořádání a také spousta objektů na ostrově je jiná.

Rád bych poznamenal, že i když jsem tuto verzi níže označil jako verzi 1, berte ji spíše jako verzi 1 RC (Kandidát na vydání). Scenérie je v „minimálním funkčním stavu“ … dosahuje mých osobních minimálních standardů pro vypuštění na veřejnost… Rád bych v ní měl více vlastních objektů…a ty supr věci jako „potápitelnou“ dráhovou platformu a PCL světla (světla ovládaná pilotem), které jsme měli ve verzi pro FSX/Prepar3D. Ale tyto věci prostě zatím není možné v MSFS udělat (nebo pokud mi někdo chce ukázat jak, nebudu se bránit…) … takže, než abych to vypustil za rok, radši budu dělat aktualizace v krocích, jak čas a moje znalosti dovolí…

Poslední verze: 1.1 (vydána 20.4.2021)
Podporované simulátory: Microsoft Flight Simulator

Licence

Víte, je dost těžké všechno specifikovat bez zabití alespoň čtyř stromů na popsání 400 set stránkové licence, kterou nikdo nečtě. Zkusme to tedy jednodušeji.

Nesmíte

Použít tuto scenérii v komerčním projektu, prodávat ji nebo distribuovat za peníze. Jednoduše řečeno, nesmíte na ní jakýmkoliv způsobem vydělávat.

Můžete

Tato scenérie je hobby projektem který jsem použil k tomu abych se něco naučil o vývoji scenérií. Je mi jedno jestli ji zkopírujete kamarádům nebo si ji třeba i upravíte na „váš“ soukromý ostrov. Můžete to udělat s ohledem na zdroje třetích stran které jsem použil. A pokud scenérii upravíte a nebo ji dáte ke stažení na vašem webu, prosím nechte někde ty „kredity“. Například v tom souboru „čti mě“, ať lidé vědí kdo se na tomto projektu podílel a jak.

Ke stažení

Nejlepší část tohoto příspěvku, odkazy ke stažení:

Pokud chcete vědět o scenérii a jejích možnostech více, stáhněte si prosím následující „čti mě“ (README) soubor (pardon, jen v angličtině):

Diagram letiště se může při plánování cesty hodit:

A konečně, scenérie jako taková:

Instalace

Tentokrát je to jednodušší než v případě FSX/Prepar3D. Takže jsem jen zkopíroval (a přeložil) to co jsem napsal do manuálu 🙂

3rd Party Object Libraries

Od verze 1.1 jsou použity následující knihovny objektů 3. stran:

 

Galerie