<< >>

Scenérie Mouseviator Private Island pro FSX a Prepar3D

Úvod

Zdravím,

Přemýšleli jste někdy, jaké by to bylo mít svůj soukromý ostrov s malým letištěm? No, pokud jste na tom jako já (a asi většina lidí), můžete to proměnit v realitu když se vám poštěstí pracovat asi tak dalších 2000 let. Ale naštěstí, v našich oblíbených leteckých simulátorech máme virtuální svět, kde náklady na práci, stavební materiály a v neposlední řadě, na ostrov samotný, jsou tak trochu zanedbatelné.

A tak jsem tu s mým freeware projektem scenérie – Mouseviator Private Island (soukromý ostrov). Jak již název napovídá, jedná se scenérii malého soukromého ostrova, který jsem si pro sebe vytvořil (a pro ostatní aby jej navštívili) pro FSX a Prepar3D. Tak pokud máte zájem, navštivte tento festival vyhozených peněz (jak bych ostrov nazval, kdyby byl realizován ve skutečném světě ;)).

Continue reading

SDH Čelákovice repaint pro Aerosoft DHC-6 Twin Otter Extended

Pár slov úvodem

Zdravím,

v tomto příspěvku si můžete zdarma stáhnout fiktivní repaint SDH Čelákovice pro letadlo Aerosoft DHC-6 Twin Otter Extended – verze 300 obojživelná. Registrace letadla je OK-DHC (DHC je zkratka pro Dobrovolní hasiči Čelákovice a shodou okolností také zkratkou výrobce letadla: de Havilland Aircraft of Canada Ltd (Anglicky). :)).

Continue reading

SDH Čelákovice repaint pro A2A Cessna 172

VFD Čelákovice repaint for A2A C172

Pár slov úvodem

Zdravím,

v tomto příspěvku si můžete zdarma stáhnout fiktivní repaint SDH Čelákovice pro letadlo Cessna 172 od A2A Simulations. Celkem jsou zde čtyři varianty. Dvě varianty se liší podle země, jedna má českou registrační značku, druhá americkou. Česká registrační značka je OK-CVF (CVF znamená Čelákovice Volunteer Firefighter (dobrovolný hasič)). Americká registrační značka je N450VF (VF znamená Volunteer Firefighter). Každá z těchto dvou variant je ještě ve dvou barevných provedeních – jedna s modrým pruhem a jedna s červeným pruhem.

Continue reading

Implementace jednoduchého skriptovacího jazyka v C++

Nějakou dobu poté co jsem napsal kurz o přehrávání souborů Ogg v C++ pomocí DirectSound, vznikl od stisků kláves na mojí klávesnici další kurz, tentokrát na téma implementace jednoduchého skriptovacího jazyka a virtuálního stroje. Skriptovací jazyk dostal název Universal Scripting Language. Oba tyto kurzy byly vlastně výsledkem mého marného pokusu o napsání hry na motivy seriálu Hvězdná brána. Přehrávání zvuků a skriptovací jazyk byly víceméně nezbytné části pro hru. Až později jsem si přiznal fakt, že je to pro jednoho člověka příliš mnoho práce. Přeci jen, ani celé vývojářské studio o pár let později neuspělo. I když ale hra nikdy cílovou rovinu nespatřila, programováním zmíněných součástí jsem se mnoho naučil.

Kurz na implementaci skriptovacího jazyka a virtuálního stroje nesdílel osud s předchozím kurzem na přehrávání zvukových souborů Ogg. V časopise Chip nevyšel a místo toho pár let zůstal zapomenut v zákoutích různých pevných disků. Ovšem na vysoké škole jsem na něm postavil bakalářskou a následně i diplomovou práci.

Kurz si můžete stáhnout pod odkazem níže. Jedná se o archiv obsahující kurz ve formátu html, tedy ho otevřete v internetovém prohlížeči (až po rozbalení). Kurz má celkem 10 částí, je tedy poměrně dlouhý. Obsahuje také plně funkční projekt, který najdete ve složce download ve staženém archivu. Samotný kurz se na něj také odkazuje.

Projekt byl původně napsán pro ve Visual Studiu 2003, nicméně před pár dny jsem jej úspěšně zkompiloval také ve Visual Studiu 2012, takže nemusíte hledat v poličkách stará CD. Soubor Universal Scripting Language VC2012.zip obsahuje několik podadresářů:

  • compiler – projekt kompilátoru skriptovacího jazyka.
  • VM – knihovna implementující virtuální stroj.
  • usl_vm – konzolová aplikace – virtuální stroj.
  • Debugger – malý prográmek pro debugging skriptů a ukázku jejich běhu. (Tenhle jediný nezkompilujete pod VC 2012 kvůli API pro grafické rozhraní z VC 2003).

Snad tedy někdo shledá kurz nebo některé informace v něm obsažené užitečnými i vzhledem k jejich stáří.

Přehrávání zvukových souborů Ogg pomocí C++

Možná jsem se někde na těchto stránkách zmínil, že jsem kdysi programoval také v C++. Tomu jste mohli věřit a nemuseli. Zde mám ale jeden z důkazů, že jsem si s C++ celkem rozuměl. V příloze tohoto příspěvku si totiž můžete stáhnout kurz, jehož cílem bylo ukázat jednu z cest jak pomocí C++ a DirectSound přehrávat zvukové soubory ogg. Tento kurz jsem napsal v polovině roku 2004 a objevil se také na CD časopisu CHIP. To je mimochodem další z informací, kterou mi můžete či nemusíte věřit, neb přesné číslo ve kterém kurz vyšel se mi dohledat nepodařilo.

Archiv obsahuje celý kurz jako webové stránky. Po jeho rozbalení stačí otevřít v internetovém prohlížeči soubor index.html a ocitnete se na úvodní stránce kurzu. Kurz obsahuje také kompletní zdrojový kód výukového projektu a ogg-vorbis SDK. Oba archivy se nacházejí ve složce download.

Projekt je určen pro Visual Studio 2003. Pro jeho zprovoznění budete potřebovat nainstalovat také DirectX SDK (kvůli DirectSound) a obsažené Ogg-Vorbis SDK. Je možné, že by projekt mohl fungovat i s novějším Ogg-Vorbis SDK (jestli nějaké je a dle toho jak moc se změnilo). Zkompilovat projekt v nejnovějším Visual Studiu tak může být trochu problém, ovšem ne pro někoho kdo se v něm s určitou pravidelností pohybuje.

Štědrý den u Spejblů aneb jak ho slaví myšky

Tento komiks, stejně jako komiks Spejblovo vánoční cukroví pochází z občasníku se Spejblem, Hurvínkem a myškami, který jsem vytvořil v prosinci 1997. Celé číslo bylo věnováno vánočnímu tématu, jak i poslední měsíc v roce nabízel. V tomto příběhu se ale Spejbl, Hurvínek a myšky musí utkat s dalšími nástrahami Vánoc, jako je zdobení stromečku či lovení kapra.

Spejblův uklízeč listí

Také na podzim rádi hrabete listí? Pan Spejbl se v tomto komiksu z roku 1997 rozhodl si tuto nepříjemnou práci ulehčit podomácku vyrobeným vysavečem na listí. Ten je samozřejmě třeba vyzkoušet a to se nemůže obejít bez podlých zásahů osudu (autora komiksu).

Jimi maluje

Hrdinou tohoto příběhu je myšák Jimi, aneb jak to dopadne když se myšáci rozhodnou vymalovat celý pokoj kvůli plísni pod oknem. Pokud si při čtení komiksu vzpomenete na Mr. Beana, bude to možná tím, že jsem si na něj při kreslení komiksu také vzpomněl.