Scenérie Mouseviator Private Island pro FSX a Prepar3D

31.10.2020 – Máme také první verzi pro Microsoft Flight Simulator. Více zde.

Úvod

Zdravím,

Přemýšleli jste někdy, jaké by to bylo mít svůj soukromý ostrov s malým letištěm? No, pokud jste na tom jako já (a asi většina lidí), můžete to proměnit v realitu když se vám poštěstí pracovat asi tak dalších 2000 let. Ale naštěstí, v našich oblíbených leteckých simulátorech máme virtuální svět, kde náklady na práci, stavební materiály a v neposlední řadě, na ostrov samotný, jsou tak trochu zanedbatelné.

A tak jsem tu s mým freeware projektem scenérie – Mouseviator Private Island (soukromý ostrov). Jak již název napovídá, jedná se scenérii malého soukromého ostrova, který jsem si pro sebe vytvořil (a pro ostatní aby jej navštívili) pro FSX a Prepar3D. Tak pokud máte zájem, navštivte tento festival vyhozených peněz (jak bych ostrov nazval, kdyby byl realizován ve skutečném světě ;)).

Něco málo o strovu

Četli jste úvod? Skvěle. Ok, předhodím zde pár faktů o ostrovu. K vybudování Mouseviator Private Island jsem si vybral existující ostrov. V reálu se ostrov jmenuje Eliza Island a nachází se 8 mil jižně od Bellinghamu ve státě Washington. Ostrov má rozlohu cca 10 akrů. Je co by kamenem dohodil od Orcas Island, Friday Harbor, Whidbey Island a dalších krásných míst. V reálu je zde také soukromé letiště s ICAO identikátorem: WA93. Samozřejmě, jak jsem ostrov přetvořil na Mouseviator Private Island, upgradoval jsem ho k obrazu „boháče“.

Vlastnosti scenérie

  • Vlastní upravené Foto-realistické pokrytí ostrova (Eliza Island, WA), Rozlišení: cca 30cm/pixel (LOD17), Zdroj: US. Geological Survey (http://www.usgs.gov/)
  • Vlastní elevační data, Rozlišení: 1/3 arc-second (asi 10 metrů), Platné k: 2013, Zdroj: US. Geological Survey (http://www.usgs.gov/)
  • Čtyři sezóny – Jaro, Léto, Podzim a Zima
  • Vlastní polygon pro dráhu
  • PCL osvětlení kontrolované pomocí SODE s intenzitami LIRL, MIRL aHIRL.
  • Zvedací přistávací platforma, která prodlužuje dráhu 16 o dalších 300m (asi 985ft), kontrolovaná pomocí SODE
  • Animované větrné rukávy a přistávací T označující dráhu v používání na základě větru, kontrolované pomocí SODE

Pro další informace prosím čtěte soubor „README“.

Poslední verze: 1.10 (vydána 20.10.2018)
Podporované simulátory: FSX, Prepar3D v2, Prepar3D v3, Prepar3D v4 (testováno hlavně  na FSX, mělo by fungovat i v Prepar3D v1)
Pro rychlý seznam změn prosím čtěte toto README (textový soubor, anglicky, otevře se v novém okně).

Licence

Víte, je dost těžké všechno specifikovat bez zabití alespoň čtyř stromů na popsání 400 set stránkové licence, kterou nikdo nečtě. Zkusme to tedy jednodušeji.

Nesmíte

Použít tuto scenérii v komerčním projektu, prodávat ji nebo distribuovat za peníze. Jednoduše řečeno, nesmíte na ní jakýmkoliv způsobem vydělávat.

Můžete

Tato scenérie je hobby projektem který jsem použil k tomu abych se něco naučil o vývoji scenérií. Je mi jedno jestli ji zkopírujete kamarádům nebo si ji třeba i upravíte na „váš“ soukromý ostrov. Můžete to udělat s ohledem na zdroje třetích stran které jsem použil. A pokud scenérii upravíte a nebo ji dáte ke stažení na vašem webu, prosím nechte někde ty „kredity“. Například v tom souboru „čti mě“, ať lidé vědí kdo se na tomto projektu podílel a jak.

Ke stažení

Nejlepší část tohoto příspěvku, odkazy ke stažení:

Pokud chcete vědět o scenérii a jejích možnostech více, stáhněte si prosím následující „čti mě“ (README) soubor (pardon, jen v angličtině). Pokud hledáte verzi pro Microsoft Flight Simulator, pokračujte prosím zde.

Diagram letiště se může při plánování cesty hodit:

A konečně, scenérie jako taková:


Starší verze 1.02


Ještě starší verze:

Instalace

Je popsána v souboru „čti mě“, který je k dispozici výše. Doufám že to bude dávat smysl alespoň jedné duši.

Galerie

Pár obrázků ať víte co čekat.D vD