Přehrávání zvukových souborů Ogg pomocí C++

Možná jsem se někde na těchto stránkách zmínil, že jsem kdysi programoval také v C++. Tomu jste mohli věřit a nemuseli. Zde mám ale jeden z důkazů, že jsem si s C++ celkem rozuměl. V příloze tohoto příspěvku si totiž můžete stáhnout kurz, jehož cílem bylo ukázat jednu z cest jak pomocí C++ a DirectSound přehrávat zvukové soubory ogg. Tento kurz jsem napsal v polovině roku 2004 a objevil se také na CD časopisu CHIP. To je mimochodem další z informací, kterou mi můžete či nemusíte věřit, neb přesné číslo ve kterém kurz vyšel se mi dohledat nepodařilo.

Archiv obsahuje celý kurz jako webové stránky. Po jeho rozbalení stačí otevřít v internetovém prohlížeči soubor index.html a ocitnete se na úvodní stránce kurzu. Kurz obsahuje také kompletní zdrojový kód výukového projektu a ogg-vorbis SDK. Oba archivy se nacházejí ve složce download.

Projekt je určen pro Visual Studio 2003. Pro jeho zprovoznění budete potřebovat nainstalovat také DirectX SDK (kvůli DirectSound) a obsažené Ogg-Vorbis SDK. Je možné, že by projekt mohl fungovat i s novějším Ogg-Vorbis SDK (jestli nějaké je a dle toho jak moc se změnilo). Zkompilovat projekt v nejnovějším Visual Studiu tak může být trochu problém, ovšem ne pro někoho kdo se v něm s určitou pravidelností pohybuje.